piątek, 13 września 2013

Risotto z szynką i pomidorkami

Kolejna wersja smacznego risotta zawiera w sobie słodkie pomidorki koktajlowe oraz lekko słoną szynkę. Dzięki dodaniu pomidorków wraz z ostatnią porcją bulionu całość dania przechodzi ich słodkawym smakiem. Jest pyszne... :) W sam raz na poprawienie humoru jeśli denerwujecie się piątkiem trzynastego. :)

Risotto nigdy mi się nie nudzi, podobnie jak dania makaronowe. To takie danie, którego przygotowanie sprawia mi dużą radość. Wielką przyjemność sprawia mi dodawanie do niego za każdym razem nieco innych składników. Jestem przekonana, że na moim stole zagości jeszcze niezliczona ilość kompozycji tego dania. A czy Wy lubicie risotto? Z jakimi dodatkami najbardziej?


Składniki (2 porcje):

1 średnia cebula, drobno posiekana
140 g ryżu arborio
100 ml białego wytrawnego wina
ok. 500 ml bulionu drobiowego
3 plastry surowej, dojrzewającej szynki, porwane na mniejsze kawałki
150 g pomidorków koktajlowych, przekrojone na połówki
3-4 łyżki masła
ser
sól, pieprz

Na dwóch łyżkach masła, w głębokiej patelni lub rondlu szklimy posiekaną cebulę. Dodajemy ryż i smażymy aż ziarenka staną się białe i wchłoną całe masło. Wlewamy do ryżu wino i od czasu do czasu mieszając pozwalamy by zostało wchłonięte przez ryż. Następnie dodajemy do ryżu pierwszą porcję gorącego bulionu (ja dodaję zwykle 80-100 ml bulionu na raz). Patelnię/rondel z ryżem cały czas trzymamy na średnim ogniu i mieszamy od czasu do czasu. Gdy cały płyn z naczynia zostanie wchłonięty przez ryż dodajemy kolejną porcję bulionu. Od czasu do czasu mieszam całość. Wraz z ostatnią porcją bulionu do ryżu dodajemy pokrojone pomidorki. Gdy bulion zostanie praktycznie wchłonięty dokładamy porwane plastry szynki. Doprawiamy solą i pieprzem. Po 1-2 minutach zdejmujemy patelnię z ognia, dodajemy pozostałe masło oraz tarty ser (ja dodaję mniej więcej garść). Odstawiamy na moment by masło się rozpuściło, mieszamy i podajemy. 

4 komentarze:

  1. Wygląda bardzo smacznie :) Ja nie przepadam za risotto, za to lubię kaszotto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tak samo jak ty, jesli idzie o risotto i makaron - moglabym jesc i jesc :) A juz takie papkowate, rozlewajace sie na talerzu, lubie najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię risotto. Lubię np z kurczakiem.:)
    A Twoje również wygląda bardzo smacznie. :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...