środa, 29 października 2008

Pikantny gulasz z indyka


Ostatnią mam wielką ochotę na mięso w postaci gulaszu. Po ostatnim dyniowcu postanowiłam sporządzić danie, na które pomysł zaczerpnęłam z książki "Kuchnia Polska" Ewy Aszkiewicz i trochę modyfikując składniki stworzyłam ten gulasz. Przy okazji włączam się w akcję "Gotujemy po polsku" organizowaną przez Grumko.

Składniki:

1 kg mięsa indyczego (pokrojonego na gulasz)

2 cebule

0.5 łyżeczki słodkiej papryki

0.5 łyżeczki ostrej papryki

1.5 łyżki koncentratu pomidorowego

kilka ziaren jałowca

2 listki laurowe 

sól, pieprz

Mięso posypujemy solą i pieprzem i odstawiamy do lodówki, aby przeszło tymi przyprawami. Na patelni rozgrzewamy olej i podsmażamy na nim drobniutko pokrojoną cebulę. Do cebuli dodajemy mięso, ewentualnie podlewając jeszcze odrobiną oleju. Zrumienione z każdej strony mięso podlewamy 1.5 szklanki wody, dorzucamy listki laurowe, jałowiec i dusimy na niewielkim ogniu. Gdy mięso jest już miękkie dodajemy do całości koncentrat pomidorowy i podgrzewamy jeszcze przez parę minut. 

Gulasz można podać z domowymi kluseczkami, jednakże ja podałam go z normalnym makaronem z braku czasu na przygotowanie kluseczek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...