poniedziałek, 24 sierpnia 2009

Cytrynowe kwadraciki

Ponownie naszła mnie ochota na słodkości, dlatego postanowiłam coś upiec. Jako, że uwielbiam wszystkie cytrynowe smaki zdecydowałam się na upieczenie cytrynowych kwadracików, na które przepis podała na forum cincin Krystyna9.

Składniki:

Ciasto

1 szklanka mąki

4 łyżki cukru pudru ( z górką)

130 g masła

szczypta soli

skórka otarta z 1 cytryny


Masa cytrynowa

sok z 3 cytryn (ok. 0.5 szklanki)

otarta skórka z 1 cytryny

1 szklanka cukru

4 jajka

2 łyżki mąki ( z górką)

Składniki ciasta wyrabiamy na kruszonkę, a następnie wysypujemy na dno formy ( 25cm x 21cm) i ugniatamy ręką. Wstawiamy piekarnika nagrzanego do 190 stopni, podpiekamy przez 15 minut. W czasie podpiekania ciasta do miski wbijamy jajka i wsypujemy cukier. Mieszamy, ale nie ubijamy. Dodajemy sok z cytryn, skórkę z cytryny i mąkę. Dokładnie mieszamy. Otrzymaną masę cytrynową wylewamy na podpieczone ciasto i całość wstawiamy ponownie do piekarnika na ok. 40-50 minut. Po upieczeniu studzimy, kroimy w kwadraty i posypujemy cukrem pudrem.

11 komentarzy:

  1. Ale pysznie wyglądają! Bardzo lubię ciasto cytrynowe, a dawno nie robiłam. Chyba się skuszę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczny przepis i zachęcające zdjęcie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj i ja chcialam te kwadraciki piec ,ale wybor na jablecznik francuski padl,ale na ten weekend juz raczej na pewno :)
    Pysznie wygladaja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. och jakie smakowite ,ja się na razie tylko czaje na te kwadraciki ,ale nie wiem jak wytrzymam długo ,żeby nie upiec :DDD

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczne kwadraciki
    intensywnie żółte
    też je upiekę :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszły bardzo smaczne i w zastraszająco szybkim tempie zostały zjedzone. Jeżeli ktoś nie lubi zbyt słodkich ciastek to warto wsypać tylko 3/4 szklanki cukru zamiast całej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sliczne! Tez mnie kusza od pewnego czasu :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    (ps. a propos pytania : ciasto naklulam lekko widelecem ;) )

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale piękne! Mam pytanie odnośnie tego mieszania jajek z cukrem - wystarczy wymieszać łyżką? A cukier nie musi się rozpuścić? Sorki, za dziwne pytania, ale mam zamiar zrobić to ciacho na moje imieninki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Joanno - musisz je dokładnie wymieszać, więc w tym czasie część cukru na pewno się rozpuści - ale bez przesady, nie trzeba dążyć do rozpuszczenia całości. Te kwadraciki są naprawdę płaskie, w sumie około 1.5 cm wysokości (z masą cytrynową), więc to bardziej takie ciastka niż ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  10. ok, dzięki - na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...