piątek, 8 kwietnia 2011

Mango lassi - podejście pierwsze

Ostatnio robiąc zakupy na okolicznym bazarku widząc stertę owoców mango naszła mnie wielka ochota na wypicie mango lassi. Oczywiście czym prędzej kupiłam mango i stwierdziłam, że koniecznie muszę je zrobić w domu. Moje rozczarowanie było wielkie, gdy okazało się, że zakupione przeze mnie mango było zgniłe w środku i nie nadawało się do niczego innego niż odwiedzenie kosza na śmieci. Jednak nie poddałam się i przy następnych zakupach zaopatrzyłam się w kolejne mango. Tym razem wszystko było z nim w porządku i udało mi się stworzyć pyszny napój. A teraz kilka słów wprowadzenia...

Lassi to hinduski napój na bazie jogurtu. Jest idealny na upalne dni, świetnie chłodzi i orzeźwia. Zazwyczaj podawany jest w wersji słonej, czasem też lekko pikantnej. Jednak istnieją również wersje słodkie tego napoju. Należą do nich lassi z wodą różaną (mithi lassi) oraz lassi z owocami, m.in. mango.


Składniki:

1 mango

1 szklanka gęstego jogurtu naturalnego

0.5 szklanki mleka

szczypta kardamonu

opcjonalnie: kruszony lód

Mango obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Dodajemy do niego zimny jogurt oraz zimne mleko, doprawiamy kardamonem i miksujemy. Opcjonalnie można zmiksować je również z lodem, choć ja tego nie robiłam.

To moje pierwsze podejście do lassi. Na pewno będzie ich więcej, bo chciałabym kilka wersji przetestować. Następna wersja będzie miała podwójną ilość mango, bo lubię jak mango bardzo czuć w napoju.


Przepis dodaję do akcji kulinarne "Z widelcem po Azji" organizowanej przez Kuchnię Ireny i Andrzeja.

11 komentarzy:

  1. Ja też zrobiłam wczoraj mango lassi, ale z mango z puszki - całkiem dobrze się sprawdziło. Moja wersja była trochę inna - nie dodałam mleka, lecz trochę wody mineralnej niegazowanej i troszkę dosłodziłam cukrem pudrem. Tak jak Ty dodałam mielonego kardamonu. Wyszło pyszne i złapałam bakcyla na robienie lassi w domu. Chcę jeszcze poeksperymentować z innymi dodatkami. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. też mi się raz trafiło takie mango, co ładne było, a po dotarciu do tego co pod skórką, zupełnie nie nadawało się do jedzenia.
    ale lubię bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki napój to z radością bym wypiła a do tego jeszcze ta szklanka - jest urocza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie bym się napiła:)A szklanka przeurocza:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale bym wypila... i to cala szklanke:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę, napój może i pyszny, ale dla mnie ta szklanka zdominowała cały post :D rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka śliczna szklaneczka!
    A mango lassi jest pyszne to fakt :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham mango lassi! A z lenistwa kupuje gotowy w litrowych butlach :) Twoj sposob prosty i jasny - moze wresxcie zrobie?

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealny na gorące dni!


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zostałam zaproszona do indyjskiej restauracji, oczywiście wypiłam mano lassi i natychmiast postanowiłam zrobić w domu. W sklepie było tylko mango w puszcze...i niestety wyszło..niby coś smacznego, ale zupełnie nie takie jak w knajpie.,...czy Oni nie dodają jakiejś esencji???

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak rzeczywiście, moje lassi też było inne niż to w restauracji. Jeszcze będę testowała różne wersje, by stworzyć coś zbliżonego do tej restauracyjnej.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...