czwartek, 20 listopada 2008

Zupa - krem z brokułów

Przyznam szczerze, że od paru dni chodziły za mną brokuły. Nie chciałam ich jeść w sposób tradycyjny czyli gotowanych na parze. Miałam ochotę na coś innego. Kupiłam brokuły i szukałam. I wreszcie znalazłam przepis na zupę - krem z brokułów, opublikowany na Wielkim Żarciu przez nutellę. Przepis, kiedyś już przeze mnie wypróbowany, ale tym razem uwieczniony.

Składniki:

450 g brokułów (różyczek samych)

100 g kremowego serka topionego

1 cebula

4 niewielkie ziemniaki

100 g śmietany

2 ząbki czosnku

2 łyżki masła

500 ml bulionu drobiowego

sól, pieprz
Cebulę i czosnek drobno siekamy, a następnie szklimy na maśle. Obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki wrzucamy razem z różyczkami brokuła do bulionu. Dodajemy do tego cebulę wraz z czosnkiem, po czym gotujemy w bulionie do osiągnięcia miękkości. Do miękkich warzyw dodajemy ser topiony i mieszamy, aż do rozpuszczenia. Całość miksujemy, dodajemy śmietanę, a nastepnie doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z groszkiem ptysiowym lub grzankami.
W moim przypadku została dodana śmietana 18% do zup i ser topiony cheddar.

7 komentarzy:

  1. Ulubiona zupa imprezowa mojej Mamy ;o) ja tez ja bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to wszystkie zupy - krem z radością pożeram. A jak, tak jak w Twojej brokułowej - występuje dodatek topionego serka, to od gara oderwać się nie potrafię. :))

    OdpowiedzUsuń
  3. To zdecydowanie cos dla mnie! I jak Malgosia - pisze sie na kazda zupe-krem :)
    Juz drukuje! Bede miala co testowac w ferie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm...lubię takie zupki!
    http://wwwpysznejedzonko.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  5. Melduje ze zrobione i zjedzone :) Bylo pyszne, do powtorki :)

    Dziekuje za przypomnienie mi tego przepisu!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta zupa to hit! Cała rodzina za nią przepada łącznie z 1,5 rocznymi bliźniakami. Dzięki za wspaniały przepis! Może masz jeszcze jakieś na zupki?

    OdpowiedzUsuń
  7. ja dodaje wędzonego łososia na koniec zamiast grzanek itp. pychotka:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...