piątek, 25 grudnia 2009

Mój pierwszy sernik - Sernik Majewskiego

Kuchnia Świąteczna i Noworoczna 01.XII.2009 - 05.I.2010

Przyznam szczerze, że zawsze miałam stracha jeśli chodzi o pieczenie serników. Byłam wielce przekonana, że mi nigdy nie wyjdzie. Ale postanowiłam, że trzeba się w końcu wziąć za to i jakiś upiec. Moja mama trafiła w książce "Smaki Dzień Dobry TVN" przepis na bardzo prosty sernik prezentowany przez Szymona Majewskiego, który postanowiłam przygotować na tegoroczne święta Bożego Narodzenia. Sernik wyszedł bardzo smaczny i jestem pewna, że przyrządzę go jeszcze nie raz.

Składniki:

8 jajek

1.5 szklanki cukru pudru

1 kostka masła

1 kg zmielonego sera

2 łyżki mąki ziemniaczanej

Oddzielamy białka od żółtek. Żółtka ucieramy z cukrem pudrem, następnie dodajemy ser i ubijamy mikserem do uzyskania gładkiej masy. Masło roztapiamy i studzimy, po czym razem z mąką ziemniaczaną dodajemy do masy serowej i dokładnie mieszamy. Białka ubijamy do postaci sztywnej piany, dodajemy do reszty składników i delikatnie całość mieszamy. Masę wylewamy do nasmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą tortownicy i pieczemy 50 minut w 180 stopniach.

1 komentarz:

  1. już sobie wyobrażam jak rozpływa się w ustach ten sernik :)))

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...