piątek, 16 lipca 2010

Pikantnie i słodko zarazem... pałki kurczaka i ryż o dwóch smakach

Kolejny etap wykorzystywania zamrożonych zapasów mięsa. Tym razem padło na pałki kurczaka, które postanowiłam doprawić w pikantny sposób i upiec. Do tego wybrałam pomysł na ryż, który w swoich internetowych zakładkach zapisałam ponad rok temu i o nim zapomniałam. Teraz mi się o nim przypomniało, więc go wykorzystałam.

Pikantne pałki kurczaka

Składniki:

pałki kurczaka

sól, czosnek

ostra papryka, curry

2 łyżki masła

Pałki kurczaka nacieramy dokładnie ostrą papryką, solą, czosnkiem i curry. Odstawiamy do lodówki na godzinę. Do formy do pieczenia wlewamy wody na wysokość 1 cm. Do wody wkładamy masło. Ewentualnie można nasypać odrobinę bulionu w proszku lub kawałek kostki bulionowej. Jednak, jeśli ktoś nie korzysta z tego to można bez problemu pominąć. W formie układamy przyprawione pałki kurczaka. Wstawiamy do piekarnika ustawionego na 180 stopni. Pieczemy przez godzinę od czasu do czasu polewając je płynem z foremki.


Ryż o dwóch smakach


Składniki (dla 2 osób):


1 torebka ryżu brązowego

1 mała czerwona papryka (lub pół większej)

1-2 pikantne papryczki (w zależności czy chcemy bardziej czy mniej pikantne)

5 dag rodzynek

garść orzechów arachidowych

0.5 łyżeczki imbiru

niecała łyżeczka kurkumy

oliwa z oliwek

sól

Paprykę kroimy w drobną kostkę. Rodzynki zalewamy wrzątkiem i przez 20 minut moczymy. Ryż gotujemy na sypko. Orzechy arachidowe kruszymy na drobne kawałki. Na patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek, po czym na rozgrzaną wrzucamy paprykę. Paprykę podsmażamy do momentu gdy będzie miękka. Następnie na patelnię wrzucamy ryż, rodzynki i orzechy. Całość podgrzewamy cały czas mieszając. Doprawiamy kurkumą, imbirem i solą.

1 komentarz:

  1. Ten ryz o dwoch smakach bardzo mnie kusi... Zapisuje do wyprobowania!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...