piątek, 29 października 2010

Domowa zupa pieczarkowa

Pierwszą moją propozycją na tegoroczną akcję "Gotujemy po polsku!" organizowaną przez Kuchnię Ireny i Andrzeja pod patronatem serwisu zPierwszegoTłoczenia.pl jest pyszna zupa pieczarkowa. Autorem tej zupy jest moja mama. Moja babcia zawsze gotowała zupę pieczarkową i za każdym razem podawała ją z domowym makaronem. Ja tych babcinych zup nie doświadczyłam, ale moja mama dobrze je pamięta. Może dlatego, że tak bardzo nie lubiła grzybów w zupie. W każdym razie zupa jest bardzo smaczna i warto ją spróbować. W tej chwili niestety z makaronem kupnym, ale jeśli ktoś robi własny makaron to warto go do takiej zupy wykorzystać.

Składniki:

1 kg pieczarek

2 duże cebule

1 litr wywaru

0.5 małego pojemniczka śmietany do zup

1 łyżka oliwy

sól, pieprz

makaron nitki

Cebulę drobno siekamy i wrzucamy na patelnię na rozgrzaną oliwę. Podsmażamy, po czym dodajemy do niej umyte i pokrojone pieczarki (małe pieczarki kroimy na połówki, większe na ćwiartki). Podduszamy pieczarki przez jakieś 15-20 minut, a następnie zalewamy ciepłym wywarem. Podgrzewamy trochę, po czym dodajemy śmietanę, wcześniej mieszając ją z odrobiną ciepłego wywaru. Zupę doprowadzamy do zagotowania, doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z makaronem.


Gotujemy po polsku!

4 komentarze:

  1. mniam
    pysznie wygląda
    bardzo lubię tą zupkę a z dodatkiem makaronu chyba jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  2. u nas też czasami podajemy zupę pieczarkową z makaronem ;-) z tą różnicą, że z drobnym :-) a zupa pieczarkowa należy do moich ulubionych!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten makaron to były takie krótkie, 4 centymetrowe niteczki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pieczarkowa z makaronem to jedna z ulubionych mojej mamy. smaczna i nie droga zupka;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...