wtorek, 26 października 2010

Dyniowy krem

Oto moja druga propozycja na Festiwal Dyni organizowany przez Beę. Przepis na tą zupę pochodzi z książki "Ewa gotuje szybko" Ewy Wachowicz.

Składniki:

2 kg dyni

6 szklanek bulionu warzywnego

5 ząbków czosnku

2 cebule

1 łyżka masła

1 szklanka śmietany 12%

0.5 łyżeczki gałki muszkatołowej

sól, pieprz

Dynię obieramy, usuwamy pestki i kroimy w kostkę i dodajemy do garnka z bulionem. Cebulę siekamy i wrzucamy na patelnię z rozgrzanym masłem. Do zeszklonej cebuli dodajemy ząbki czosnku pokrojone w kostkę. Podsmażamy i przekładamy do garnka z dynią i bulionem. Patelnię przepłukujemy odrobiną wody, po czym dodajemy ją do zupy. Gotujemy zupę przez pół godziny, a następnie miksujemy. Doprawiamy gałką, solą i pieprzem. Do śmietany dodajemy chochelkę gorącej zupy, mieszamy dokładnie, a następnie wlewamy do zupy. Zupę dokładnie mieszamy.

Oryginalny przepis przewiduje posypanie zupy prażonymi pestkami dyni oraz polanie odrobiną oleju z pestek dyni. Ja jednak z braku obydwu składników pominęłam je. Zupę podałam z groszkiem.




4 komentarze:

  1. Takie proste i szybkie zupy sa bardzo smakowite, prawda? I pysznie rozgrzewajace :)

    U nas dzis wieczorem tez dyniowa + pory i brokuly; taka bardzo 'zwykla', ale potrzebowalam czegos szybkiego i nieskomplikowanego dzis wlasnie ;)

    Pozdrawiam serdezcnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. widzę, że dynia króluje na blogach :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ha ha! wykorzystujemy dynię, hę? ;-) ładnie, Bea ma rację, zupa rozgrzewa, w szczególności teraz, jak zrobiło się tak chłodno... przypomniałam sobie,że w Leclercu w bydzi dostanę dynię w kawałkach, jak rozmawiałyśmy. U siebie jednak mam problem...

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...