piątek, 14 stycznia 2011

Ziemniaczano-serowe kotleciki w pomidorowym sosie

Kilka dni temu nie mając żadnego planu obiadowego postanowiłam zaczerpnąć do bazy przepisów blogowych, którą mam zapisaną w swojej przeglądarce. Trafiłam tam na kotleciki z ziemniaków i sera, zaczerpnięte z bloga Ilonkowo. Ponieważ obiad robiłam tylko dla siebie (nie było osób pożądających mięsa), a poza tym miałam w lodówce trochę ugotowanych ziemniaków z obiadu dzień wcześniej. Kotleciki były bardzo smaczne, polecam każdemu. Poniżej przestawiam moje proporcje, z których wyszło mi 7 sporych kotlecików.

Składniki:

400 g ugotowanych ziemniaków

1 duże jajko

1 łyżka mąki ziemniaczanej

ok. 3-4 łyżek mąki pszennej

1 mała cebula

1/3 szklanki drobno tartego żółtego sera

sól, pieprz ziołowy

po pół łyżeczki papryki ostrej, oregano, bazylii

bułka tarta

Cebulę obieramy i siekamy bardzo drobno. Na odrobinie oliwy podsmażamy do zrumienienia, po czym ostawiamy do ostygnięcia.

Ziemniaki mielimy (mi nie chciało się wyciągać i brudzić maszynki, dlatego rozgniotłam je za pomocą tłuczka do ziemniaków), a następnie dodajemy do nich jajko, ser żółty, mąkę ziemniaczaną i wszystkie przyprawy. Wyrabiamy, dodając stopniowo mąkę pszenną aż do otrzymania dość zwartej masy. Na talerz wysypujemy bułkę tartą. Wilgotną dłonią nabieramy trochę masy i formujemy kulkę. Otrzymaną kulkę obtaczamy w bułce, a następnie w niej spłaszczamy otrzymując kotlecik. Smażymy na oleju z obu stron o otrzymania złotego koloru. Polewamy sosem pomidorowym


Sos pomidorowy

3/4 szklanki przecieru pomidorowego

1 duży ząbek czosnku

sól, pieprz ziołowy, bazylia

cukier

Do małego garnka wlewamy przecier pomidorowy i zaczynamy go podgrzewać. Do ciepłego przecieru dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, odrobinę soli i cukru. Podduszamy aż sos trochę zgęstnieje - przez jakieś 4 minuty. Następnie doprawiamy pieprzem ziołowym i suszoną bazylią.

5 komentarzy:

  1. jaki fajny pomysł z tymi kotlecikami;) koncepcja jak najbardziej mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne, polecam!!
    dawno do Cb nie zaglądałam, a widzę tyyyle niesamowitych przepisów...
    pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietny pomysl na wykorzystanie skladnikow, ktore prawie zawsze mam w domu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja! W niedługim czasie i Ja wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...