czwartek, 30 czerwca 2011

Tarta z kozim serem, czerwoną cebulą i pomidorkami

W tym miesiącu miałam okazję udać się na imprezę "Aperitif po francusku" organizowaną w tym roku na warszawskim Placu Zamkowym. W ramach imprezy można było zaopatrzyć się w produkty typowe dla kuchni francuskiej m.in. wina, sery, musztardy oraz wędliny. Ja jako wielbicielka serów przede wszystkim interesowałam się właśnie nimi. Wśród zakupionych znalazł się kozi ser firmy Rians, w postaci dwóch małych twarożkowych, kremowych krążków. Postanowiłam ten ser wykorzystać do upieczenia tarty na cieście francuskim, wzorowanej tartą z fetą, którą już kiedyś piekłam (tutaj można ją zobaczyć). Efekt był bardzo satysfakcjonujący. Kozi ser idealnie komponował się ze słodką czerwoną cebulą i pomidorkami koktajlowymi.

Składniki:

1/2 arkusza ciasta francuskiego (mniej więcej prostokąt 20x25 cm)

1 duża czerwona cebula

1 łyżka brązowego cukru

1 łyżka octu balsamicznego

100-120 g sera koziego

ok. 8 - 10 pomidorków koktajlowych

ew. odrobina świeżego tymianku

Czerwoną cebulę obieramy i kroimy w piórka. Na odrobinie oliwy podsmażamy cebulę do momentu, aż będzie miękka. Następnie zasypujemy ją brązowym cukrem, zalewamy octem balsamicznym i cały czas mieszając doprowadzamy do utworzenia cebuli w gęstym syropie. Ser kozi kruszymy drobno za pomocą widelca. Pomidorki kroimy w ćwiartki. Z tymianku obrywamy listki.

Na arkusz ciasta francuskiego (ułożony na blaszce) wykładamy równomiernie cebulę, następnie rozkładamy pokruszony twarożek i układamy ćwiartki pomidorków. Całość posypujemy tymiankiem. Wstawiamy na ok. 20 minut do piekarnika rozgrzanego do ok. 200 stopni.




Przepis dodaję do akcji "Tarty na wszystkie sposoby":

Tarty na wszystkie sposoby

5 komentarzy:

  1. Juz sobie wyobrazam to polaczenie smakow - wybitnie w moim stylu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowite połączenie :) Jest więcej niż pewne, ze kiedyś skorzystam z Twojego pomysłu :)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. oj nareszcie ta tarta! :) muszę też taką zrobić, bo bardzo podoba mi się to połączenie smaków! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietna - bardzo mi sie podoba zestaw dodatkow.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...