piątek, 7 września 2012

Pomidorowe bułeczki z suszonymi pomidorami i słonecznikiem

Do samodzielnego upieczenia bułeczek zbierałam się już od dłuższego czasu. Zabawa zorganizowana przez Kuchnię Ireny i Andrzeja spowodowała, że nie mogłam więcej szukać wymówek dla pieczenia.  Jednak źle funkcjonujący piekarnik starej kuchenki gazowej nie zachęca do tego typu wypieków. Na szczęście u mojej mamy stoi stary prodiż. Pomyślałam, że skoro prodiż działa w sposób podobny co piekarnik elektryczny bez termoobiegu to powinno udać się upiec w nich bułeczki.

I udało się! Bułeczki wyszły chrupiące z wierzchu, mięciutkie w środku. No i pięknie pachną. Bardzo pięknie :)  Jako, że były to moje pierwsze bułeczki to musiałam się trochę na czymś oprzeć. Ten przepis wykorzystałam jako bazowy, jednak dokonałam w nim kilku zmian. Bułeczki zostały wykonane w ramach zabawy  "Upiecz smakowity chleb!" pod patronatem Zakładów Tłuszczowych "Kruszwica", producenta margaryny "Smakowita".


Składniki (na 12 bułeczek):

500 g mąki pszennej

1.5 łyżeczki soli

4-5 suszonych pomidorów (moje były z oliwy)

1 łyżeczka cukru

30 g świeżych drożdży

120 ml ciepłego mleka

250 ml przecieru pomidorowego

1 jajko

wyłuskane ziarna słonecznika

Suszone pomidory kroimy bardzo drobno. Wykładamy na ręcznik papierowy by wchłonął nadmiar oliwy.

Przyrządzamy rozczyn. Drożdże rozkruszamy. Drożdże oraz cukier rozpuszczamy w ciepłym mleku. Odstawiamy na 15 minut by drożdże zaczęły pracować.

Mąkę przesiewamy do miski. Dodajemy sól oraz pokrojone suszone pomidory. Wlewamy rozczyn. Mieszamy lekko z mąką. Dodajemy przecier pomidorowy, mieszamy łyżką. Całość wykładamy na omączony blat i dokładnie wyrabiamy. (Jeśli ciasto będzie za bardzo się kleiło to należy je podsypywać dodatkową mąką - moje się trochę kleiło, więc je podsypywałam). Następnie przekładamy do miski i odstawiamy do wyrośnięcia (u mnie 1.5 godziny).

Wyrośnięte ciasto odgazowujemy, lekko wyrabiamy. Dzielimy na 12 równych części, formujemy kulkę. Układamy je na blacie obsypanym mąką, przykrywamy ściereczką i zostawiamy na 30 minut do podrośnięcia

Jajko roztrzepujemy widelcem. Przy użyciu pędzelka smarujemy każdą kulkę ciasta jajkiem i obsypujemy ziarnami słonecznika.

Uformowane bułeczki pieczemy na papierze do pieczenia w 200 stopniach przez 20 minut, lub tak jak ja przez 25-30 minut w prodiżu.




Upiecz Smakowity Chleb!

9 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe bułeczki, pomidory muszą dodawać im smaku, pycha!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezłe cudeńka wyszły z prodiża. Jestem zaskoczona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Az mi zapachnialy! Tak sie martwilas, ze z prodiza nie wyjda, a tu prosze - efekt pierwsza klasa!

    OdpowiedzUsuń
  4. chrupiące i miękkie.. idealne

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, że się udały. Wyglądają świetnie - gdybyś nie napisała, że nie są z piekarnika, w życiu bym się nie domyśliła ;) Jak widać - chcieć, to móc :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluje wiec pierwszych buleczek! Piekny miazsz :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie się prezentują. To teraz pora na dalsze eksperymenty piekarnicze :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...