czwartek, 17 stycznia 2013

Kuleczki ryżowe z wędzonym kozim serem.

Od czasu jednego z blogowych spotkań, gdy wraz z dwiema innymi blogerkami zamówiłyśmy brazylijskie ryżowe kuleczki (bolinhos de arroz) chodziło mi po głowie zrobienie czegoś podobnego w domu. Takie kuleczki są moim zdaniem świetną imprezową przekąską. Inspirując się tym przepisem przygotowałam ryżowe kuleczki z wykorzystaniem wędzonego koziego sera. Dzięki zastosowaniu tego sera kuleczki uzyskały niesamowity dymny zapach i wspaniały smak. 


Składniki (ok. 24 kuleczek):

1.5 szklanki ugotowanego ryżu (szklanka 250 ml)
6 łyżek tartego wędzonego, koziego sera (u mnie Kozidymek od "Kaszubskiej Kozy")
1 jajko, lekko roztrzepane
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki mleka
1/2 - 2/3 szklanki mąki pszennej (szklanka 250 ml)
1/2 łyżeczki soli
ziołowy pieprz
olej do smażenia

Wszystkie składniki kulek przekładamy do miski i dokładnie mieszamy ze sobą. Doprawiamy ziołowym pieprzem. Masa musi być dość kleista, ale wilgotnymi rękoma musi dać się uformować małe kulki (wielkość orzecha włoskiego). Na patelni rozgrzewamy olej do smażenia. Wrzucamy na niego uformowane kuleczki i smażymy do uzyskania złotego koloru. 

Kuleczki możemy zjeść samodzielnie lub podać je z dipem. Ja podałam swoje z sosem tysiąc wysp. 


2 komentarze:

  1. Super przekaska! Chetnie bym sie na taka skusila :) zaczynam ubloweac nad brakiem takich fajnych sklepow/targow z jedzeniem, do ktorych masz dostep Shinju :( jak nie serki to kielbaski :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U Was w Londynie też macie dostęp do takich sklepów o których ja tylko marzę. Cieszę się, że w Polsce zaczęło się to rozwijać.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...