wtorek, 4 czerwca 2013

Makaron z kurczakiem, ricottą i suszonymi pomidorami

Podczas mojego ponad tygodniowego wyjazdu najbardziej brakowało mi makaronu. Uwielbiam go, a tu na wyjeździe kuchnia "tradycyjna": różne rodzaje kotletów, pieczone kawałki kurczaka, klasyczne zupy... Makaron miałam okazję zjeść jedynie w zupie pomidorowej. Następnego dnia po powrocie musiałam przygotować sobie danie z makaronem. Obowiązkowo :) A czy Wy macie jakieś dania, które po nieobecności w domu koniecznie musicie sobie przygotować?

Dzisiaj zapraszam Was na makaron, który przygotowałam tuż przed wyjazdem - z kurczakiem, ricottą i suszonymi pomidorami. Kremowy sos z pysznymi suszonymi pomidorami, kojarzącymi mi się niezmiennie z latem (mimo iż dostępne są cały rok w słoiku) całkowicie oblepia makaron. Do tego wszystkiego nieco piersi kurczaka by było bardziej treściwie oraz świeży, aromatyczny tymianek. Naprawdę pyszne połączenie :)

Składniki (2-3 porcje):

150 g piersi kurczaka, pokrojonej w cienkie paseczki
200 g makaronu (u mnie spighe)
150 g sera ricotta
5-6 suszonych pomidorów, osączonych z oliwy i pokrojonych w kostkę
1 łyżka oliwy
5 gałązek świeżego tymianku
sól, pieprz


Gotujemy makaron do postaci al dente, jednocześnie przygotowujemy sos.

Paseczki piersi kurczaka oprószamy delikatnie solą. Na patelni rozgrzewamy oliwę i smażymy na niej kurczaka. Następnie dodajemy do niego oberwane z gałązek listki tymianku, a po 20-30 sekundach dodajemy pokrojone suszone pomidory. Przesmażamy całość 1-2 minuty. Dodajemy ricottę oraz 4-5 łyżek wody z gotowania makaronu. Mieszamy całość aż do uzyskania jednolitego sosu. Podgrzewamy przez 1-2 minuty, doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

Na patelnię dodajemy ugotowany makaron. Mieszamy, aby cały oblepił się sosem.


5 komentarzy:

  1. Też tęsknię za makaronem:D Albo własnym ciastem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawde mowiac, nie mam takich dan. Ale zdarza mi sie zatesknic za herbata "po angielsku" :)
    Makaron zapowiada sie pysznie. Moja faza na suszone pomidory chyba nigdy sie nie skonczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie jadłam makaronu, a czasami był taki okres kiedy co dziennie jadłam :) dziwne!
    twoje danie wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie kremowe makarony.. A do tego kurczak i suszone pomidory, pycha ;) A jaki śliczny makaron! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Składniki bardzo mnie przekonują :). Uwielbiam Twoje makarony :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...