czwartek, 3 października 2013

Risotto pomidorowe. Sojowe krewetki.

Moim początkowym planem był smażony makaron m.in. z krewetkami i z tego powodu zaczęłam marynować krewetki w sosie sojowym i sosie chilli. Skorupiaki stały już w lodówce, gdy w mojej głowie całkowicie zaczęła zmieniać się koncepcja posiłku. Cóż kobieta zmienną jest w różnych dziedzinach życia - również w kuchni. 

Mając prawie wszystkie składniki do przygotowania smacznego risotta (poza winem) nie zastanawiałam się zbyt długo tylko zaczęłam siekać cebulę. Korzystając z końcówki sezonu na pomidory gruntowe wybrałam dwie dorodne, mięsiste sztuki jako główny składnik mojego risotta. Przygotowane risotto pomidorowe było gęste, kremowe i pyszne :) Krewetki też wykorzystałam - w wersji smażonej podałam jako dodatek do dania głównego. Wy możecie przygotować tylko risotto, które doskonale sprawdzi się jako samodzielne danie lub tak jak ja wypróbować połączenia włoskiego dania z nieco azjatyckimi krewetkami :)


Składniki (2 porcje):

1 mała cebula, drobno posiekanej
2 łyżki oliwy
160 g ryżu arborio
2 mięsiste pomidory (w sezonie najlepiej gruntowe, podłużne)
500 ml bulionu
2 łyżki oliwy
sól, pieprz
1.5 łyżki masła
3 łyżki startego sera (parmezan, grana padano lub z polskich:bursztyn, szeneker)

krewetki
sos sojowy
sos chilli
oliwa

Oczyszczone i obrane krewetki mieszamy z sosem sojowym i sosem chilli. Wstawiamy do lodówki do zamarynowania. Ja zrobiłam to jakieś 2 godziny przed przygotowaniem risotto. Na 5 krewetek użyłam jednej łyżeczki sosu sojowego i 1/4 łyżeczki sosu chilli.

Pomidory obieramy ze skórki po sparzeniu. Kroimy w drobną kostkę.

Na patelni szklimy na oliwie drobno posiekaną cebulę. Dodajemy ryż i podsmażamy go, aż zmieni barwę na mleczną. W tym momencie dodajemy pierwszą porcję bulionu. Na średnim ogniu, od czasu do czasu mieszając gotujemy ryż aż wchłonie płyn. Dodajemy kolejną chochelkę bulionu oraz pokrojone pomidory. 

Kolejne porcje płynu (bulionu) dodajemy dopiero gdy poprzednia zostanie wchłonięta przez ryż. W czasie gotowania część pomidorów się rozpadnie i połączy z bulionem. Gdy ryż będzie już al dente dodajemy na patelnię masło oraz starty ser. Mieszamy i odstawiamy na 1-2 minuty, aby risotto odpoczęło, a następnie podajemy. 

Pod koniec gotowania risotto wyciągamy z lodówki zamarynowane krewetki. Na patelni rozgrzewamy oliwę i smażymy na niej krewetki uważając by ich nie przesmażyć (staną się wtedy gumiaste). Krewetki wykładamy na wierzch risotta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...