wtorek, 18 lipca 2017

Makaron z pomidorami i bobem

Lata minęły odkąd po raz ostatni dołączałam do wspólnego, blogerskiego gotowania. Niezwykle się się, że tym razem mi się udało. Dzisiejsze gotowanie należy do cyklu 3 po 3, czyli gotowania z trzema wybranymi składnikami. Składnikami w tym miesiącu są: bób, czosnek i pomidory. Ten zestaw składników doskonale pasuje do makaronu - spróbujcie koniecznie.


Składniki (2 porcje):

200 g makaronu (u mnie casarecce)
200 g krojonych pomidorów (u mnie z kartonika, ale w sezonie warto pomyśleć o świeżych)
3 ząbki czosnku, posiekane
2/3 szklanki ziaren bobu (ugotowanych, obranych ze skórki)
1 cukrowa cebula, pokrojona w drobną kostkę
3-4 gałązki świeżego tymianku
2 łyżki oliwy
sól, pieprz
parmezan, grana padano, emilgrana czy inny ulubiony ser tego typu

W garnku rozgrzewamy oliwę i szklimy na niej pokrojoną cebulę wraz z czosnkiem i gałązkami świeżego tymianku. Dodajemy krojone pomidory, doprawiamy delikatnie solą i pieprzem, podlewany 1/3 szklanki wody i dusimy na malutkim ogniu przez  około 15 minut. (W tym czasie gotujemy również al dente wybrany przez nas makaron.) 2-3 minuty przed końcem duszenia dodajemy obrany bób i delikatnie mieszamy z sosem by nie uszkodzić ziaren. Tak przygotowany sos doprawiamy ostatecznie do smaku solą i pieprzem. Dodajemy świeżo ugotowany makaron, delikatnie obtaczamy go w sosie. Podajemy z płatkami sera. 

Po przepisy na inne dania z tym połączeniem składników zajrzyjcie do Gin, Mopsika, Marty i Malwiny.

8 komentarzy:

  1. To musi być mega pyszne. Zrobiłam kiedyś bardzo smaczną sałatkę makaronową z bobem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa jestem jak smakuje polaczenie bobu z makaronem? Moze wyprobuje przy nastepnej okazji? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj koniecznie, bób świetnie pasuje do makaronu :)

      Usuń
  3. Poszłyśmy w podobny klimat. Nic dziwnego, w końcu obie kochamy makarony :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twój makaron też się pysznie zapowiada :) Zmówiłyście się z Malwi, czy jak? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To po prostu makaronowe uwielbienie :)

      Usuń
  5. Widziałam u Malwi, teraz u Ciebie i teraz będę musiała zrobić <3

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...