sobota, 20 sierpnia 2011

Noodle z krewetkami, pieczarkami i kiełkami fasoli mung

Dzisiaj znowu miałam ochotę na krewetki. Jednak ostatnio przyrządzałam je w bardziej "włoskim" stylu - tym razem wolałam przygotować coś azjatyckiego. Z pomocą przyszły produkty z zestawu do przygotowania sushi marki Blue Dragon, które jakiś czas temu dostałam do testowania (tutaj więcej na ten temat) oraz kilka innych składników z mojej podręcznej spiżarki.

Składniki (na 2 porcje):

14 sztuk krewetek black tiger

14 pieczarek

130 g makaronu noodle

1 duża czerwona cebula

3-4 łyżki kiełków fasoli mung

1 łyżeczka sosu sojowego

olej do smażenia

 na marynatę dla krewetek:

2 łyżeczki sosu sojowego

2 łyżeczki sosu rybnego

1/2 łyżeczki octu ryżowego

1 cm świeżego imbiru

kawałeczek świeżego chilli

Imbir obieramy. Obrany imbir i chilli siekamy bardzo drobno, a następnie mieszamy z pozostałymi składnikami marynaty. Do marynaty wkładamy oczyszczone krewetki, dokładnie w niej obtaczamy. Wstawiamy do lodówki na co najmniej godzinę.

Makaron noodle przygotowujemy zgodnie z opisem na opakowaniu (zalewamy wrzątkiem i odczekujemy odpowiedni czas). W woku rozgrzewamy olej. Na olej najpierw wrzucamy posiekaną czerwoną cebulę. Podsmażamy przez chwilę po czym dodajemy pokrojone w ćwiartki pieczarki. Smażymy minutę, dodajemy krewetki wraz z całością marynaty i cały czas smażymy. Gdy krewetki będą gotowe wrzucamy do woka odcedzony makaron noodle i dodajemy sos sojowy. Mieszamy bardzo szybko całość przez ok. 30 sekund i zdejmujemy z ognia. Na koniec dodajemy kiełki fasoli mung, mieszamy całość dokładnie i podajemy.


5 komentarzy:

  1. Fajne wykorzystanie znanych i nam z robienia shusi produktów;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. W woku pewnie temperatura smażenia musi być bardzo wysoka, polecam dlatego olej ryżowy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super smaki:) Blog też bardzo mi się podoba, wrzucam do śledzonych i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...