środa, 28 września 2011

Smażony makaron z pieczoną karkówką, żółtą papryką i kalafiorem

Upieczone w całości mięso większość znanych mi osób wykorzystuje na dwa sposoby: krojone w plasterki jako wędlinę lub krojone w plastry, jako tzw. sztuka mięsa. O ile takie mięso w formie wędliny lubię, o tyle "sztuka mięsa" nie jest czymś na widok czego podskakuję pod sufit. Skoro już miałam w domu upieczoną w całości, mocno przyprawioną karkówkę to postanowiłam wykorzystać ją w jakiś odmienny sposób. Wczoraj przygotowałam quesadillas z pokrojoną i podsmażoną na patelni grillowej karkówką. Dzisiaj miałam ochotę na makaron, więc użyłam karkówki do makaronu.

Składniki (dla 2 osób):

4 plastry (o grubości 0.5 cm) upieczonej karkówki

1 żółta papryka

kilka różyczek kalafiora

1 łyżeczka sosu sojowego

1 łyżka sosu słodko-pikantnego chilli

1 duży ząbek czosnku

1 łyżka oleju (u mnie taki do woka)

makaron chow mein (porcja dla 2 osób)

suszona cebula (opcjonalnie do posypania)

Makaron chow mein przygotowujemy zgodnie z wytycznymi na opakowaniu (zalewamy wrzątkiem i czekamy aż zmięknie).

W woku rozgrzewamy olej, wrzucamy podzielone na małe kawałki różyczki kalafiora. Podsmażamy przez 2 minuty, po czym dorzucamy posiekany czosnek oraz pokrojoną w paseczki paprykę. Podsmażamy kolejne dwie minuty, dodajemy sos sojowy oraz pokrojoną w paseczki karkówkę. Smażymy kolejne 3 minuty, dodajemy makaron oraz słodko-pikantny sos chilli. Cały czas mieszając trzymamy całość w woku jeszcze przez około minutę (na trochę skręconym ogniu). Przed podaniem możemy potrawę posypać suszoną cebulą.


6 komentarzy:

  1. Pysznie wyglada:). Musi być smaczny ten Twój obiadek:)
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. lubie takie dania czyszczące lodówke :D

    OdpowiedzUsuń
  3. kreatywność najwyższego stopnia :) o ile mięsna zbytnio nie jestem, pieczone mięcho na zimno na kanapkach bardzo lubię, tak jak pokrojone w cienkie paseczki w daniach jednogarnkowych

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pomysł. U mnie pieczone mięsko zawsze ląduje na kanapkach. W takiej wersji o wiele bardzie mi się podoba;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiści podobny do mojego:) Z karkówką nie jadała, ale chętnie bym wciągnęła:)

    OdpowiedzUsuń
  6. z pośpiechu musiałam zapomnieć dodać linku ale już to poprawiłam ;3
    danie wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...