piątek, 27 listopada 2009

Pyszne "burrito"

Niedawno będąc na zakupach nabyłam opakowanie gotowych tortilli i od tego czasu zastanawiałam się z czym mogłabym je przyrządzić. Przeglądałam przepisy w internecie oraz posiadanych książkach kucharskich, ale na nic nie mogłam się zdecydować, zbyt wiele pomysłów było kuszących. Dlatego postanowiłam iść na żywioł i przygotować farsz do tortilli taki jaki pierwszy przyjdzie mi do głowy. Zajrzałam do lodówki i mój wzrok napotkał paczkę mięsa mielonego. W tym momencie już wiedziałam co chcę przygotować. W ten sposób powstało moje przepyszne "burrito".

Składniki:

8 tortilli

900 g mięsa mielonego wieprzowo-wołowego

1 duża cebula

3 ząbki czosnku

500 g przecieru pomidorowego

400 g fasoli (u mnie fasola czarne oczko)

3 łyżki pikantnego sosu (u mnie pikantny sos gruziński)

sól, świeżo mielony czarny pieprz

Cebulę i czosnek obieramy, siekamy i podsmażamy na oliwie do zeszklenia. Następnie dodajemy na patelnię mięso mielone, mieszamy z cebulą i czosnkiem i zaczynamy dusić pod przykryciem. W momencie gdy mięso straci swój różowy kolor lekko je solimy i dodajemy połowę przecieru pomidorowego i dokładnie mieszamy, po czym ponownie przykrywamy pokrywką i dalej dusimy. Po ok. 15 minutach duszenia mięsa z przecierem pomidorowym dorzucamy odsączoną fasolę (moja fasola czarne oczko była w zalewie w słoiku), dokładnie mieszamy. Następnie co kilka minut dolewamy przecier pomidorowy, cały czas trzymając mięso na ogniu bez przykrycia, aż do dodania całego przecieru. Ważne jest aby cały płyn/woda wyparował, a pozostał jedynie gęsty sos pomidorowy oblepiający mięso i fasolę. Po dodaniu całego przecieru dodajemy pikantny sos, oraz doprawiamy lekko solą i pieprzem. Podduszamy jeszcze ze 2 minuty. Gotowe tortille lekko podgrzewamy, skrapiając je wcześniej odrobiną wody (można w piekarniku, można w kuchence mikrofalowej). Podgrzane tortille kładziemy na talerzach i na każdej z nich układamy wzdłuż średnicy warstwę farszu, po czym je rolujemy. Smacznego

6 komentarzy:

  1. oj,burrito lubie bardzo,tylko daje zawsze wiecej warzywek typu salata,ogorek itp. pycha :)oj,dawno nie bylo....
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatę, ogórek i pomidora lubię jeść w towarzystwie kurczaka, tutaj do mięsa mielonego nie pasowałyby mi troszkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne, pyszne to jedzonko:) a ja tak dawno nie robilam. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. co można użyć zamiast sosu gruzińskiego? chyba nie mam nic odpowiedniego, myślę czy da się coś zrobić? już po zakupach na ten weekend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz użyć każdego sosu chilli: harissy, sambal oelek, pikantnej pasty paprykowej... a nawet drobno posiekanych papryczek chilli. Tylko wtedy ilość dodawaj stopniowo aż osiągniesz pożądany stopień ostrości. Różne sosy, różne papryczki mają różną ostrość w końcu :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...