wtorek, 3 sierpnia 2010

Obiad błyskawiczny - krem z zielonego groszku

Tą zupę od wielu lat przygotowuje moja mama gdy nie ma czasu albo ochoty na stanie przy kuchni i gotowanie. Robi się ją szybko i jest bardzo smaczna. Cała moja rodzina ją uwielbia. To kolejny z przepisów, który wyniosę ze swojego rodzinnego zakładając własną rodzinę.

Składniki:

0.5 kg zielonego groszku z puszki

1.5 litra bulionu warzywnego (może być z kostki)

mały pojemnik śmietany

sól, pieprz

Bulion warzywny podgrzewamy. Groszek miksujemy na gładką masę przy użyciu blendera. Wlewamy do ciepłego bulionu i podgrzewamy całość. Odlewamy trochę zupy i mieszamy z śmietaną, a następnie całość rozprowadzamy w garnku z zupą. Doprawiamy solą i pieprz, mieszamy. Jeśli otrzymana zupa będzie zbyt rzadka (nie otrzymamy konsystencji zupy kremu) możemy ją zagęścić poprzez dodanie np. zmiksowanego ugotowanego brokuła. Połączenie brokuła i groszku jest bardzo udane.

U mnie podane z groszkami.


Przepis dodaję w ramach akcji kulinarnej Peli "II Letni Festiwal Zupy"

II Letni Festiwal Zupy - Zaproszenie

6 komentarzy:

  1. bardzo lubię taki krem za smak, konsystencję i za ten kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to ta kusząca zupka. ja chyba zrobię jutro ze świeżego groszku i z tym brokułem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedna z moich ulubionych kremowych zup. Namawiam do przygotowania jej z groszku świeżego lub mrożonego. Jest wtedy jeszcze smaczniejsza :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiem, że z świeżego jest smaczniejsza, ale zazwyczaj robi się ją gdy jest mało czasu. Wtedy niekoniecznie świeży lub mrożony groszek jest pod ręką. A puszki groszku i kukurydzy to jeden ze stałych składników mojej spiżarki.

    OdpowiedzUsuń
  5. a mnie urzekły groszki;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten groszek to groszek ptysiowy z Lidla. Różni się znacznie od tradycyjnych groszków. Nam bardzo smakuje.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...