poniedziałek, 17 października 2011

Saewoo Bokumbop czyli smażony ryż z krewetkami na GP Korei

Danie przygotowałam już w piątek, jednak w weekend zupełnie nie miałam czasu na to by go opublikować. Dlatego czym prędzej to nadrabiam, bo ryż jest naprawdę pyszny i warto go przyrządzić. Idealna chwila na przyrządzenie to ta gdy mamy akurat ugotowany ryż z wcześniejszego kucharzenia. Wtedy Saewoo Bokumbop sprawdza się znakomicie. Przepis pochodzi z tej strony. Z pewnością przyrządzę ponownie :)

Składniki (dla 2 osób):

2 szklanki ugotowanego na sypko ryżu

1/4 cebuli

150-200 g małych krewetek (u mnie koktajlowe)

1/2 szklanki zielonego groszku

1/2 szklanki posiekanego szczypiora dymki

1 jajko

1 łyżeczka oleju sezamowego

2 łyżki masła

3-4 łyżki sosu sojowego

sól, pieprz

Czosnek, cebulę i dymkę drobno siekamy. Na patelni rozgrzewamy masło i przesmażamy lekko cebulę i groszek. Zdejmujemy z patelni i odkładamy na talerz. Na masło wykładamy krewetki oraz czosnek. Podsmażamy. Gdy krewetki lekko zbrązowieją dodajemy na patelnię cebulę z groszkiem oraz dymkę na 1-2 minuty. Następnie dodajemy ugotowany ryż olej sezamowy. Na osobną patelnię dodajemy roztrzepane jajko, ścinamy je jak jajecznicę - przekładamy na patelnię z ryżem. Całość mieszamy, dodajemy sos sojowy. Doprawiamy pieprzem (i ewentualnie solą) do smaku. Wszystko mieszamy i podgrzewamy jeszcze przez minutę.



F1 od kuchni

6 komentarzy:

  1. Fajne danie w moim klimacie, z pewnością wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi sie! Mialam ostatnio troche za duzo ugotowanego ryzu, szkoda, ze wczesniej nie trafilam na ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. mysle, ze by mi smakowalo takie danie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem osobiście zakochana w krewetkach, a i reszta składników całkowicie mi pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. powtórzę dzisiejsze... I love shrimps ;) I love every kind of shrimps :D Podziwiam, ze publikujesz posty w niedlugom czasie po gotowaniu... u mnie czasem zdjęcia obiadków czekają tygodniami na swoją kolej

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa alternatywa dla zwykłego ryżu. Mój mąż jest fanem krewetek. Ja nie do końca, ale może w tej potrawie byłyby dla mnie smaczne!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...