wtorek, 29 maja 2012

Sałatka paprykowa z wędzonym serem

Czasem sedno tkwi w prostocie - nie ma sensu nadmiernie kombinować i stosować wyszukanych połączeń. Gdy mam ochotę na szybką sałatkę to nie zastanawiam się długo. Połączenie papryki, czerwonej cebuli i sera bardzo mi odpowiada :) Najczęściej do takiej prostej sałatki wykorzystuję ser feta, który bardzo lubię. Tym razem w mojej lodówce znalazła się kostka wędzonego sera sałatkowego. Pomyślałam, że również on świetnie pasuje do papryki :)

Ser sałatkowy Fetti powstaje z prasowej ricotty produkowanej przez mleczarnię w Skarszewach. Występuje w trzech odmianach: naturalnej, wędzonej oraz naturalnej z dodatkiem pieprzu. Ja do swojej sałatki wykorzystałam wersję wędzoną. Wyjmując go z lodówki nie wiedziałam czego się spodziewać, ponieważ moje doświadczenia z wędzonymi serami ograniczają się do oscypka (i jemu podobnych) oraz klasycznych wędzonych żółtych serów. Jednak nie zawiodłam się, ser okazał się bardzo smaczny :), a już po otwarciu opakowania poczułam intensywny aromat wędzenia. Jest to coś czego warto spróbować :)

W takich prostych daniach składających się z zaledwie kilku elementów istotna jest jakość wykorzystywanych produktów. Wybierzcie dobrą oliwę (w dobrą oliwę naprawdę warto zainwestować bo to zupełnie inne doznania smakowe w porównaniu do tych tanich oliw), smaczny ser i jędrne, świeże warzywa - a z pewnością nie będziecie zawiedzeni :)

Składniki:

1 czerwona papryka

1 czerwona cebula

1 żółta papryka 

ok. 200 g sera sałatkowego (u mnie wędzony ser sałatkowy Fetti z mleczarni w Skarszewach)

2 łyżki posiekanych świeżych listków oregano

1 łyżka dobrej oliwy

sól, pieprz

Papryki oczyszczamy z błonek i gniazda nasiennego, kroimy w kostkę. Ser kroimy w kostkę zbliżoną wielkością do paprykowej. Czerwoną cebulę siekamy (ja posiekałam dość grubo, ale jeśli nie lubicie dużych kawałków cebuli to śmiało możecie posiekać ją drobniej). Papryki, ser, cebulę przekładamy do miski, dodajemy posiekane oregano oraz oliwę. Doprawiamy szczyptą soli i szczyptą pieprzu. Mieszamy. 



6 komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...