piątek, 19 kwietnia 2013

Śniadaniowa tortilla z szynką, serem i omletem

Dawno temu na jednej z ulicznych reklam dużej sieci fast food zobaczyłam tortillę wypełnioną m.in. omletem. W pierwszej chwili to połączenie wydało mi się dość dziwaczne, ale gdzieś tam utkwiło mi w pamięci. Teraz po kilku latach, gdy akurat zostały mi dwie tortille przypomniał mi się ten wrap z omletem. Postanowiłam spróbować jak to będzie razem smakowało i przygotowałam swoją własną śniadaniową tortillę :) Jako dodatki wykorzystałam pyszną dojrzewającą szynkę, ser oraz czerwone pesto. To połączenie smaków okazało się bardzo ciekawe. Myślę, że to dopiero początek mojego przygotowywania śniadaniowych tortilli/wrapów. 


Składniki (na 1 tortillę):

1 pszenna tortilla
2 jajka
2 łyżki mleka
czarny pieprz (najlepiej świeżo mielony)
jasny sos sojowy (lub sól)
garść tartego sera
2 plastry dojrzewającej szynki
1 łyżeczka ulubionego pesto

Jajka dokładnie ubijamy z mlekiem. Doprawiamy sosem sojowym (lub solą) i pieprzem. Z otrzymanej masy smażymy omlet.

Pszenną tortillę podgrzewamy przez kilka sekund w piekarniku lub kuchence mikrofalowej. Kładziemy na talerzu. Na środek tortilli wykładamy usmażony omlet, smarujemy go lekko pesto. Omlet posypujemy tartym serem i układamy porwane plastry szynki. Zakładamy boki tortilli tak by nadzienie nie wypadało, a następnie zawijamy. 


Do podania możemy tortillę przekroić ukośnie na pół :)


Przepis dodaję do kulinarnej akcji "Fast Good"

Fast Good!

4 komentarze:

  1. Szalenie mi sie ten pomysl podoba! O tym, ze ktoras fastfoodowa siec serwuje podobne tortille, nie wiedzialam, ale zamiast szukac na miescie, zmajstruje takie w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł. Z tym omletem i szynka musi smakować bajecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podkradnę Ci pomysł! :) świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że się przekonałaś do tego pomysłu, bo omlet w tortilli może stanowić naprawdę pożywne śniadanie, po którym długo ma się energię :) No i pyszne dodatki u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...