sobota, 23 listopada 2013

Kotleciki jagnięce. Puree z ziemniaków i groszku

Gdy zdecydowałam się przygotować kotleciki jagnięce od razu na myśl przyszedł mi zielony groszek, a potem puree. Jednak nie chciałam przygotowywać puree jedynie z groszku, dlatego postanowiłam połączyć go z ziemniakami. Te dwa składniki idealnie do siebie pasują. Spróbujcie koniecznie :) 

Kotleciki jagnięce przygotowałam jak najprościej się da - jedynie z solą i pieprzem, niezbyt długo smażone. W połączeniu z kremowym puree stworzyły wspaniały posiłek.


Puree z ziemniaków i groszku

Puree z ziemniaków i groszku (5-6 porcji)

900 g ziemniaków
150 g zielonego groszku (1 szklanka), świeżego lub mrożonego
3 łyżki masła
100 g śmietany 30% (nie śmietanki)
sól, pieprz

Ziemniaki obieramy, kroimy na mniejsze kawałki i gotujemy w osolonej wodzie do miękkości. Po ugotowaniu odcedzamy je i osuszamy na małym ogniu. Osuszone ziemniaki dokładnie rozgniatamy lub przeciskamy przez praskę do ziemniaków.

Groszek gotujemy do miękkości. Odcedzamy, miksujemy na gładką masę. Dodajemy do ziemniaków i mieszamy całość.

W garnku z grubym dnem rozgrzewamy 1.5 łyżki masła. Wykładamy ziemniaki z groszkiem. Dodajemy śmietanę i pozostałe masło, dokładnie ucieramy razem. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 

Jeżeli zależy nam na gładkiej konsystencji przecieramy ziemniaki z groszkiem przez gęste sito

Kotleciki jagnięce

kotleciki jagnięce
olej 
sól, pieprz

Kotleciki jagnięce oprószamy solą i pieprzem, nacieramy niewielką ilością oleju. Wykładamy na rozgrzaną patelnię i smażymy przez 4 minuty z każdej strony.

Kotlety jagnięce

4 komentarze:

  1. Cześć
    Chciałabym Cię poinformować, że mam nowego bloga.
    Stąd moje pytanie czy chciałabyś być dodana do jego bazy?
    Jeśli tak to zapraszam po szczegóły.

    bazafajnychblogow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam jagnięcinę. przepiękne to Twoje danie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Yummy :) Zjadłabym takie puree :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...