poniedziałek, 4 października 2010

Farfalle z boczkiem i warzywami

Makaron ten zrodził się z braku pomysłu na obiad. Trzeba było coś wymyślić dlatego zajrzałam do lodówki i zaczęłam wyjmować wszystko na czym udało mi się zawiesić wzrok. Efekt zaskoczył nawet mnie samą. Polecam ten zestaw każdemu.

Składniki (na 2 porcje):

makaron farfalle (na 2 porcje)

1 niewielka czerwona papryka

1 czerwona cebula

1 niewielka dymka

1 kłącze selera naciowego

2 ząbki czosnku

1 plaster wędzonego boczku o grubości ok. 1 cm

oliwa z oliwek

tarty żółty ser (do posypania)

bazylia, czarny pieprz, tabasco

Boczek kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni aby był dość chrupiący. Zdejmujemy z patelni i wykładamy na ręcznik papierowy, który wchłonie nadmiar tłuszczu.

Farfalle gotujemy al dente w międzyczasie.

Na czystej patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek i wrzucamy na nią posiekaną cebulę, czosnek oraz drobno pokrojonego selera naciowego. Podsmażamy przez kilka minut, a następnie wrzucamy na patelnię pokrojoną w kostkę paprykę. Gdy papryka zmięknie doprawiamy całość bazylią, czarnym pieprzem i 4-5 kroplami tabasco (ja chciałam, żeby to tabasco było czuć, ale by potrawa nie była bardzo ostra - można dać więcej, lub mniej jak ktoś w ogóle łagodne danie chce otrzymać). Dodajemy boczek i podgrzewamy przez chwilę, żeby był ciepły. Na patelnię wrzucamy ugotowany makaron i dokładnie mieszamy trzymając jeszcze przez chwilę na małym ogniu. Następnie posypujemy całość posiekaną dymką, mieszamy i przekładamy na talerze. Posypujemy tartym żółtym serem.


Przepis dodaję do akcji VIVA la pasta!

3 komentarze:

  1. lubię dania na szybko. a takie kulinarne eksperymenty zawsze owocują czymś wspaniałym;)

    OdpowiedzUsuń
  2. zapowiada sie smakowite jedzonko:) mniam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak byłam mała to uwielbiałam kokordki. Zawsze je próbowałam w środku "rozkleić", żeby kokardka się rozprostowała, a jak juz byla prosta to zawsze pękała w środku :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...