wtorek, 23 sierpnia 2011

Paprykowe risotto

Jednym z nowych zakupów spożywczych do mojej kuchni jest pasta paprykowa. W okolicznym sklepie sprzedawana jest w dwóch wersjach: łagodnej i pikantnej. Ja wybrałam tą pikantną. Gdy tylko pastę miałam już w domu zaczęłam się zastanawiać do czego by ją wykorzystać. Na myśl przyszło mi połączenie typowego włoskiego dania czyli risotto z elementami kuchni węgierskiej, czyli czerwoną papryką i tą pastą paprykową. Wyszło bardzo smacznie.

Składniki (dla 2 osób):

140 g ryżu arborio

1 duża czerwona papryka

2 szklanki bulionu (u mnie drobiowy, ale może być warzywny)

1/3 szklanki białego wina

1 czerwona cebula

1 łyżeczka ostrej pasty paprykowej

2 łyżki masła

2-3 łyżki tartego parmezanu/grana padano

Na patelni roztapiamy jedną łyżkę masła i wrzucamy na nie posiekaną drobno cebulę, szklimy. Następnie wrzucamy ryż i doprowadzamy jego również do zeszklenia. Zalewamy białym winem i na małym ogniu podgrzewamy aż ryż je wchłonie. Następnie dodajemy posiekaną w drobną kostkę paprykę i pierwszą chochelkę bulionu. Od czasu do czasu mieszając trzymamy na ogniu. Gdy cały bulion zostanie wchłonięty przez ryż dodajemy następną chochelkę. Wraz z ostatnią chochelką bulionu dodajemy paprykową pastę. Po wchłonięciu ostatniej chochelki ryż powinien być al dente. W tym momencie zdejmujemy patelnię z ognia, dodajemy tarty ser i drugą łyżkę masła. Mieszamy, przykrywamy pokrywką na minutę, po czym podajemy.


5 komentarzy:

  1. Jak mi się nie chce za bardzo gotowac to robię risotto:)
    Z papryka też się zdarza...i lubię bardzo...pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam risotto! Ostatnio jadłam pomidorowe, tez takie czerwonawe jak u Ciebie. Ale twoje wygląda jeszcze ładniej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Całe wieki nie robiłam risotto (risotta? jak to się odmienia?). Paprykowa wersja musi być bardzo smakowita;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też uwielbiam risotto:) Paprykowe musi być pysznę, zrobię je dzisiaj, ale z jedną minimalną korektą (zamiast masła użyję oliwy, która dla mnie jest lepsza na ciepło). Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...