wtorek, 2 kwietnia 2013

Makaron z cukinią i pomidorkami

Zapewne większość z Was dojada teraz potrawy świąteczne. I wcale się temu nie dziwię, bo i u mnie mimo przygotowania niewielkich ilości lodówka wciąż jest pełna :) Jednak może znajdą się tacy, którzy zechcą odetchnąć od mięs, jaj i żurku. Ja lubię po takim ciężkich potrawach zjeść coś lżejszego, ale sycącego. Wtedy świetną sprawą są makarony, które uwielbiam :) 

Oto kolejne błyskawiczne danie obiadowe - makaron z cukinią i pomidorkami. Przygotowanie go zajmuje tyle czasu, ile trwa ugotowanie makaronu - czyli właściwie tyle co nic :) Nikt mi nie wmówi, że przygotowanie sosu ze słoika (do którego też trzeba ugotować makaron) trwa krócej :) A najważniejszą sprawą w tym wszystkim jest smak - to jest po prostu pyszne :) Oliwa smakująca czosnkiem i papryczką, pomidorki, cukinia... do tego wszystkiego makaron w ciekawym kształcie (jeden z moich ulubionych - spighe) i dobry ser. Niebo w gębie :D

Składniki (2 porcje):

200 g makaronu (u mnie spighe)
1 cukinia (ok. 170 g), pokrojona w cienkie półplasterki
10-12 pomidorków, przekrojone na połówki
2 ząbki czosnku, posiekane
1 suszona papryczka peperoncino
5-6 łyżek dobrej oliwy
sól, świeżo mielony czarny pieprz
ser (np parmezan, grana padano - u mnie szeneker)

Wstawiamy wodę na makaron. Solimy ją. Gdy się zagotuje dodajemy makaron i gotujemy go al dente.

Jednocześnie na patelni rozgrzewamy oliwę i wrzucamy na nią posiekany czosnek oraz rozkruszoną papryczkę. Po kilku sekundach dodajemy cukinię. Dusimy ją na oliwie na małym ogniu przez około 7-10 minut (w zależności od tego jak miękką cukinię chcemy). Dodajemy pokrojone pomidorki, smażymy je z cukinią przez 2 minuty. Doprawiamy całość solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem.

Na patelnię dodajemy ugotowany, odsączony makaron. Całość mieszamy, dodajemy 2 łyżki tartego sera i ponownie mieszamy. Możemy dodatkowo doprawić do smaku. Podajemy dodatkowo posypane z wierzchu niewielką ilością sera. 

7 komentarzy:

  1. Taki makaron to ja bardzo chetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo, u Ciebie jeszcze dodatkowo ta cukinia, która po obróbce jest taki miło miękka ale nadal chrupiąca mocno w głowie. Jeśli wiesz co mam na myśli ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Proste potrawy są zdecydowanie najsmaczniejsze...

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie ekspresy :) Mam nadzieję, że po zimie wróci mi ochota na makarony :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szybki makaron to i moje ulubione danie ekspresowe :-) I zawsze jest w lodówce coś, co pasuje do makaronu!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...