niedziela, 8 maja 2011

Kebab z mięsa mielonego

I kolejna moja propozycja z kuchni tureckiej. Ten pomysł pochodzi z książki "Podróże kulinarne. Kuchnia turecka". Jest to kebab w formie szaszłyków z mięsa mielonego. Tego typu kebaby są bardzo popularne w Turcji. Mojej rodzinie również przypadły do gustu. Kebaby podałam z sosem cacik (który bardzo do nich pasował) oraz sałatką kisir. Również oba te przepisy szczerze polecam do wypróbowania.

Składniki (na 8 niewielkich kebabów):

0.5 kg mięsa mielonego (najlepiej wołowiny lub baraniny)

2 szalotki

1 jajko

1 łyżka posiekanej świeżej mięty

1 łyżeczka startej skórki cytrynowej

1 łyżeczka mielonej papryki (dałam słodką)

2 łyżki bułki tartej

szczypta mielonych goździków (ja jednego goździka rozgniotłam w moździerzu)

sól, świeżo mielony pieprz

oliwa z oliwek

patyczki do szaszłyków

Szalotki dokładnie siekamy w drobną kostkę. Mięso mielone wkładamy do miski i dodajemy do niego wszystkie składniki poza oliwą. Wyrabiamy masę (najlepiej rękoma). Zwilżamy zimną wodą ręce i formujemy z masy wałeczki. Każdy wałeczek nadziewamy na patyczek szaszłykowy. Z wierzchu smarujemy oliwą. Smażymy na mocno nagrzanej patelni grillowej z każdej strony. (Można je również przyrządzić na grillu)

F1 od kuchni

5 komentarzy:

  1. Jadłam kiedyś cos bardzo podobnego w Maroku :)
    Bardzo fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smakowicie wygląda!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. postaram się użyć suszonej lekko zwilżonej mięty. Bo nie mam świeżej, a przepis jest prze.....

    OdpowiedzUsuń
  4. przepis kotleta mielonego

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...